10 دلیل اصلی برای استفاده از فریم ورک Foundation، محصول Zurb

در اینجا ۱۰ دلیل برای استفاده از فریم ورک Foundation بیان می کنیم که نقطه ی شروع مناسبی برای برنامه نویسانی است که به دنبال ایجاد سریع پروتوتایپ یا تجربه ی غنی از برنامه نویسی سمت کلاینت، می باشد.
طراحان با ویژگی های جدیدی برای UI رو به رو می شوند و توانایی نمایش دادن محتوای مختلف را در دستگاه های مختلف با عرض مختلف را مشاهده می کنند.

 

 

۱- Compass به حفظ معنایی محتوا کمک می کند
می توان از فریم ورک Foundation با یک کد کاملا معنایی استفاده کرد. به دلیل اینکه Foundation با استفاده از Compass ایجاد شده است، باعث می شود که چکیده سازی نمایش آسان تر و سریع تر انجام شود. دیگر نیاز به ID های غیر ضروری، کلاس ها یا المان های غیر معنایی و خالی HTML نیست. کدهای های تمیز تر به معنای نگهدای و استفاده مجدد ساده تر می باشد.
۲- برنامه نویسی سریع و سرعت بارگذاری صفحه
با ابزار های کاملا جدید خط فرمان، شروع پروژه ی جدید و اجرای آن با Foundation بسیار سریع تر از قبل شده است. در فریم ورک Foundation 5، برنامه نویسان می توانند از یک کامپایلر SASS جدید (که با زبان C نوشته شده است) استفاده کنند که حدود پنج برابر سریع تر از کامپایلر پیش فرض است. پلاگین های جاوا اسکریپت نیز برای افزایش سرعت، بهینه سازی شده اند.
۳- فلسفه ی ارجحیت موبایل بر دسکتاپ
فریم ورک Foundation با اولویت قراردادن دستگاه های کوچک ساخته شده است و مداوما برای بهبود مستمر آن تلاش دارد. فریم ورک Foundation برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده است و نسخه ی ۵ آن نیز این فریم ورک را به سطح بالاتری می برد زیرا در این نسخه پشتیبانی بیشتر برای ورودی های لمسی قرار داده شده است. شتاب و سرعت سخت افزاری نیز برای تغییر شکل ها و محرک سازی ها افزوده شده است تا تجریه ی اپلیکیشن های native بر روی موبایل فراهم گردد.
۴- SASS
بهترین پیش پردازنده ی CSS موجود در بازار، انطباق کامل با کتابخانه ی فوق العاده ی Compass و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از ویژگی های قدرتمند SASS می باشد که روشی ماژولی و واقعی را برای نمایش ارائه می دهد.
۵- واکنش گرا بودن تمام المان ها
فریم ورک Foundation 5 طراحی واکنش گرا (responsive) را به سطح بالاتری می برد و نیاز تبلت ها، مینی تبلت ها، موبایل هایی با رزولوشن بالا و مانیتور های کوچک را بر آورده می کند. با این ویژگی شما امکان نمایش هر محتوایی را در دستگاه های مختلف خواهید داشت و نیازی به هزینه ی زمان بارگذاری صفحه یا نگهداری نخواهد بود.
۶- انطباق با Rails
به دلیل این که Foundation با استفاده از Rails ساخته شده است، به خوبی با هر پروژه ای که با Rails انجام شده باشد کار می کند. با مطالعه ی مستندات مختلف می توانید سریعا جادوی نمایش Foundation را در هر مرحله ای برنامه نویسی به کار گیرید.
۷- دسترسی بهبود یافته
دسترسی پذیری همواره موضوعی است که برنامه نویسان می توانند بهبود بخشند. فریم ورک Foundation 5 این کار را ساده تر می سازد زیرا تمام کامپوننت های آن منطبق بر قانون ۵۰۸ می باشد که باعث ایجاد روتین های بهتر و تجربه ی کاری بهتر برای کاربرانی که دارای معلولیت هستند، می شود.
۸- قابلیت سفارشی سازی برای برنامه نویسان در همه ی سطوح
فریم ورک Foundation 5 سه سطح از سفارشی سازی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد:
• سفارشی ساز موجود در مرورگر، برای پروژه های کوچک، پروژه هایی که زمان از اهمیت بالایی برخوردار است و تغییرات کمی باید در style ایجاد شود، عالی است.
• شما می توانید یک پروژه ی Foundation را برای کنترل بیشتر بر نمایش، با Compass بسازید.
• مشابه با بوت استرپ ۳، فریم ورک Foundation 5 نیز دارای پکیج برنامه نویسی با Grunt و Libsass برای کنترل و سرعت بیشتر است
۹- خوانا و قابل فهم بودن
در فریم ورک Foundation 5، تمام کامپوننت ها به خوبی توضیح داده شده اند که فهم تصمیمات مربوط به نمایش را بسیار ساده تر می سازد. این امر حتی برای برنامه نویسانی که آشنایی اندک با CSS دارند نیز مفید است و کار را برای آنها ساده تر می سازد.
۱۰- ساخت سریع پروتوتایپ
فریم ورک بوت استرپ ۳ دارای پلاگین های فوق العاده مفید جاوا اسکریپت می باشد اما آنها کاملا ساده و پیش پا افتاده هستند. فریم ورک Foundation کامپوننت های تعاملی تری را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. این کامپوننت ها برای پروژه هایی ایده آل هستند که زمان و منابع محدودی برای صرف بر روی تجربه ی کاربری دارند. به عبارت دیگر، این به معنای ایجاد سریع پروتوتایپ و زمان بیشتر برای برنامه نویسان برای انجام کارهای لازم است. UI فریم ورک Foundation 5 برای ظاهری مدرن و سفارشی طراحی شده است.

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.